Dag 1 vertrek van Amsterdam naar Orlando

20 april 2019 - Doctor Phillips, Florida, Verenigde Staten

Vandaag was de vakantie echt begonnen. Nicole kwam even een bakkie doen en heeft ons naar Schiphol gebracht.

Inchecken had ik gisterenavond al gedaan online, erg handig.

Dus alleen de koffers nog afgeven en door de douane.

We waren zoals altijd weer net op tijd qua drukte. We moesten inchecken bij Delta/KLM.

Toen door de douane, wachttijd gemiddeld 15 minuten.

Door de bodyscan en nogmaals paspoort controle en toen waren we op Schiphol zelf.

Nog even een luchtje gekocht en wat gedronken en een muffin gegeten bij het vliegtuig boven bij de D pier.

938ADDEF-BF0B-45DD-8BCA-0EF9AF969398

Jeroen moest werken vandaag. We hebben nog even gezwaaid daar het ver lopen was naar de E pier achterin.

De tijd vliegt en we moesten al weer naar de gate en instappen.

Heel toevallig kwam het cabine personeel aangelopen en de steward van vorig jaar herkende ons. Hoe lang is het geleden vroeg hij. 1 jaar precies.

We zitten op rij 27 vlak achter de vleugel.

Het opstijgen gaat goed via de Polderbaan . Femke heeft na genoeg geen last van haar oren, dat is fijn.

Films kijken.......

Bohemian rhapsody en A star is Born. Ik vermaak me wel.

Onderweg wel af en toe turbulentie maar we zitten stabiel bij de vleugel.

Eten: het welbekende chicken or pasta. Het toetje is wel lekker Caramel lemon cheescake Jammie

Toen we vlakbij Orlando kwamen waren er onweersbuien, hier ging de pilot omheen vliegen. Aangekomen in Orlando wachten tot er iemand was doe de loopbrug kon aansluiten. Bij de douane viel de wachttijd mee. De koffers kwamen ook snel.

Met de tram naar de mainbuilding.

DD5409C8-B615-49B4-A45B-A58D84F54A6B

Door naar alamo auto halen. Het is een ford exploder geworden.

Mooie auto.

Door naar het hotel , inchecken popcorn mee naar boven en om 21:30 waren we op de kamer.

Al met al een goede reisdag. Morgen genieten van alles wat Orlando heeft te bieden.

1. Jornic:
    20 april 2019